2017 09123456789101112131415161718192021222324252627282930312017 11











スポンサーサイト 

[ --/--/-- --:-- ] スポンサー広告 | TB(-) | CM(-)

犬の十戒 

20090424154816.gif 犬の十戒 20090424154816.gif


【DOG TEN COMMANDMENTS】


1.

My life is likely to last ten to fifteen years.

私の一生は
10~15年くらいしか
ありません

Any separation from you will painful for me.

ほんの少しの時間でも
あなたと離れることは
辛いのです

Remember that before you buy me.

私を飼う前に
どうかそのことを
覚えていてください


2.

Give me time to understand what you want of me.

“あなたが私に望んでいること”を
私が理解できるようになるまで時間を下さい


3.

Place your trust in me- it’s crucial to my Well-being.

私を信頼して下さい…
それが私の幸せなのです


4.

Don’t be angry at me for long and don’t lock me up as punishment.

私を長いこと叱り続けたり
罰として閉じ込めたり
しないで下さい

You have your work your entertainment and your friends.

あなたには仕事も楽しみも
それに友達だって
いるでしょう

I have only you.

でも…私には
あなたしかいないのです


5.

Talk to me sometimes.

時には私に
話しかけて下さい

Even if I don’t understand your words, I understand your voice when it’s speaking to me.

たとえあなたの言葉の
意味はわからなくても、
私に話しかけているあなたの声で理解できるのです


6.

Be aware that however you treat me, I’ll never forget it.

あなたが私のことを
どんな風に扱っているのか
心に留めておいて下さい
私はそれを決して
忘れませんから


7.

Remember before you hit me that l have teeth that could easily crushthe bones of your hand
but that I choose not to bite you.

私を叩く前に
思い出して下さい
私にはあなたの手の骨を簡単に噛み砕くことができる歯があるけれど、
どんな時でもあなたを
傷つけないと心に決めて
いるということを


8.

Before you scold me for being uncooperative obstinate or lazy,
ask yourself if something might be bothering me.

私のことを
言うことをきかない、
頑固者だ、怠け者だと
叱る前に
私がそうなる原因が
あなた自身に何かないかと
思い返してみて下さい

Perhaps I’m not getting the right food or I’ve been out in the sun too long
or my heart is getting old and weak.

充分な食餌を与えていただろうか?
太陽が照りつけている外に
長時間置いていたのかも
知れない…
それとも 年をとって体が
弱ってはいないだろうか?
と…


9.

Take care of me when I get old ; you, too, will grow old

私が年をとってもどうか
世話をして下さい
あなただって同じように
年をとるのですから


10.

Go with me on difficult journeys.

最期のお別れの時には、
そばにいて私を見送って
ください

Never say, “I can’t bear to watch it .” or ” Let it happen in my absence.”

「見ているのがつらい」
とか
「私のいないところで逝かせてあげて」
なんて言わないでほしいのです

Everything is easier for me if you are there.

あなたが
そばにいてくれるだけで、
私にはどんなことでも
受け入れることができます

Remember I love you.

どうか忘れないで下さい
私があなたを
愛していることを






 ↓ ポチッとクリックよろしくお願いします image1754.gif

にほんブログ村 犬ブログ シェルティーへ
にほんブログ村

にほんブログ村 犬ブログ トイプードルへ
にほんブログ村

にほんブログ村 犬ブログ チワワへ
にほんブログ村








関連記事
スポンサーサイト
[ 2010/06/07 20:13 ] わんこ | TB(0) | CM(0)

コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://serimama2.blog42.fc2.com/tb.php/99-5540db08












